Franchise ile büyüme yolculuğuna hazır mısınız ?

10 Ağustos 2023

Franchise ile büyüme yolculuğuna hazır mısınız ?

Franchise yolculuğu; Pazarı doğru analiz etmek , markanın hedeflerini ve konumunu baştan belirlemek, yatırım ve işletme sermayesini doğru hesaplamakla başlıyor…


Markalaşmak konusunu bir bütün olarak ele almak faydalı olacaktır.  İş modelinin doğru bir yapılanma üzerinden kurgulanması, büyüme fırsatlarının belirlenmesi, aynı zamanda marka iletişimin ve pazarlamanın planlanması son derece önemlidir.  Markalaşmak hedefi ile başlatılan süreçte izlenecek yol ve yapılacak faaliyetler birbirleriyle tutarlı ve aynı hedefe hizmet edecek şekilde organize edilmelidir. 
Markalaşmak firmaların büyüme yolculuğuna ivme kazandırmak için önemlidir ve bu alanda yatırım yapmayı gerektirir. Kendi markalarını oluşturmak isteyen girişimciler için kesinlikle detaylı ve tarafsızca artı ve eksilerin öngörülerek hazırlandığı bir iş planına sahip olmaları gerekmektedir. 

‘Karlı iş modeli’

Franchising, markasını ve işini büyütmek isteyen firmalar için Türkiye’de ve dünyada en fazla tercih edilen modellerden biri, çünkü bu sistemde şubeleşme ve pazara yayılma maliyeti daha düşük, yayılma süresi daha hızlı, büyüyen yapı için insan kaynağı ihtiyacı daha düşük ve ayrıca bu sistem gündelik operasyonel yönetimin şubede olduğu, daha fazla müşteri memnuniyeti sağlanabilen ve her iki taraf için de karlı bir iş ortaklığı sunuyor. 

‘Tekrar edilebilirlik ‘

Bu noktada akla ilk gelen soru her iş Franchise olabilir mi? Franchising sisteminde başarının olmazsa olmaz kurallarının başında, franchise’a konu olan işin ‘denenmiş, test edilmiş, başarısını kanıtlamış’ olması geliyor. 
İkinci nokta ise tekrar edilebilirlik, yani bu iş, aynı şekilde, özünü değiştirmeden, niteliğini kaybetmeden, farklı şartlar altında ve ortamlarda (sosyo-ekonomik, coğrafi, iklimsel, idari, kültürel) tekrar edebilir mi, aynı başarıya ulaşabilir mi? 
Diğer bir konu ‘yönetilebilirlik’.  Büyümeyi nasıl yöneteceğini bilmek, olası riskleri önceden tahmin etmek, önlem almak, büyümeye destek verebilmek, markanın büyüme yolculuğunu başlatmadan önce karar vermesi gereken bir husus. 

 ‘İstikrar ve tutarlılık’

Franchising projesi kısa vadede hızlı sonuçların alınacağı beklentisi ile, heves olarak başlanabilecek bir proje değildir. Önce kararlılık, doğru bir planlama,  sonrasında istikrarlı ve tutarlı bir yönetim yaklaşımı gerektirir. Zira bu yolculuk sizi, markanızı, iş ortaklarınızı, çalışanlarınızı, müşterilerinizi, tedarikçilerinizi yani neredeyse tüm paydaşlarınızı etkileyecek bir değişim yolculuğudur ve adımların doğru ya da yanlış atılmış olmasından bağımsız olarak istikrar ve tutarlılık gerektirir.

‘Tutku ve motivasyon’

Eğer sınırlı kaynaklarla bir işe yatırım yapıyorlar ise, öncelikli tutkuyla sahiplenebilecekleri bir alanda çalışmaları olur.  İster kendi işleri, ister franchise olsun, işi yönetme hevesi, işe olan tutku girişimcilik motivasyonunu her zaman yukarıda tutmalarını sağlayacaktır, Girişimcilik yolculuğunda inişler ve çıkışlar olağandır, dolayısıyla içsel motivasyon istikrar için birincil kaynaktır. 
Kendi markalarını oluşturmak isteyen girişimciler için kesinlikle detaylı ve tarafsızca artı ve eksilerin öngörülerek hazırlandığı bir iş planına sahip olmaları gerekmektedir.