B2B Franchise İş Modeli Verimliliği ve Karlılığı Artırıyor

15 Ağustos 2023

B2B Franchise İş Modeli Verimliliği ve Karlılığı Artırıyor

B2B Franchise (İşletmeden işletmeye) iş modeli verimliliği ve karlılığı artırıyor…

Franchise sistemlerinde alışagelmiş olan model B2C Franchise modelidir. Son dönemde gelişen farklı iş biçimleri ile birlikte B2B iş modellerinin de artışını gözlemliyoruz. Hem ürün, hem hizmet şirketleri B2B Franchise modelini uygulayabiliyorlar.
B2B Franchise modelleri Franchise veren işletmeye ne sağlıyor diye baktığımızda, personel yönetimini kolaylaştırıyor. Merkezi yönetimin zaman maliyetini düşürüyor. Merkez, ürün ve hizmet tarafında iş geliştirmeye odaklanabiliyor. Yeni pazarları keşfedebiliyor. B2B Franchisee birebir müşterisine dokunarak satışlarını doğru yönetiyor ve karlılığını artırıyor.
B2B (işletmeden işletmeye) franchise, diğer franchise türlerinden öncelikle hedef pazarın doğası ve sunduğu ürün veya hizmetler açısından farklılık gösterir. 


B2B franchise'ları genellikle işletmelerin gereksinimlerini karşılamak için özel olarak tasarlanmış ürünler, hizmetler veya çözümler sunar.  Genellikle daha büyük ölçekli satın almaları veya devam eden sözleşmeleri içeren işletmelerin ihtiyaçlarına göre uyarlanır.
Pazar açısından incelediğimizde, B2B franchise'ları, bireysel tüketicilerden ziyade öncelikle diğer işletmelere hitap eder. Müşterileri genellikle diğer şirketler, kuruluşlar veya kurumlardır. Bu, franchise alanın diğer işletmelerle ilişkiler kurmaya, ihtiyaçlarını anlamaya ve bu ihtiyaçları karşılayan çözümler sunmaya odaklandığı anlamına gelir.


B2C (işletmeden- tüketiciye) franchise'ların aksine hedef müşteriler B2B franchise’da işletmelerdir. B2B Franchise modeli kapsamlı piyasa ve ürün analizi, arge gerektirir. İhracata ve ithalata dayalı sistemler B2B Franchise satış döngüsünde mevcut olabilmektedir. Pazara ve ürüne göre dış ticaret tecrübesi gerektirebilmektedir. Potansiyel işletmeler ile güven oluşturmak için güçlü satış ve ilişki kurma becerilerine sahip olmaları gerekir.
B2B franchise'ları, büyük ölçüde müşterileriyle uzun vadeli ilişkiler, sürekli destek, karşılıklı yarar ve güven kurmaya dayanır. Franchise alanların, müşteri memnuniyetini sağlamak ve işlerini sürdürmek için kişiselleştirilmiş hizmetler, teknik yardım veya diğer destek biçimlerini sağlamaları gerekebilir.


B2B franchise pazarlama stratejileri, B2C franchise'larından farklı olabilir. B2C franchise'ları genellikle kitlesel pazarlama kanallarına ve geniş bir tüketici tabanına ulaşmaya odaklanırken, B2B franchise'ları genellikle hedeflenen pazarlara yönelik strateji belirlerler. Bunlar, sektörel ticaret fuarlarına katılmayı, iş ağı oluşturma etkinliklerine katılmayı, Pazar ziyaretleri, dijital pazarlama kanallarını kullanmayı, ortaklıklar kurmayı veya mevcut müşterilerin tavsiyelerinden yararlanmayı içerebilir.


B2B franchise'ları genellikle B2C franchise'larına kıyasla pazarı birebir incelemelidir. İşletmelerin rekabet ortamını göz önünde bulunduran bir fiyatlandırma yapısına sahip olmalıdırlar. Var oldukları sektörlerde bilgi, beceri veya uzmanlık gerektirir. Franchise alanların, ticari müşterilerine etkili bir şekilde hizmet verebilmek için derin endüstri bilgisine, teknik becerilere veya profesyonel sertifikalara sahip olması veya edinmesi gerekebilir. Bu uzmanlık, B2B pazarında franchise'ın değer önerisini ve güvenilirliğini artırır. B2B pazarının benzersiz dinamiklerini anlamak, bu özel franchise modelinde başarı için çok önemlidir.