Koronavirüs’ün Franchising Sektörüne Etkileri

13 Ekim 2020

Koronavirüs’ün Franchising Sektörüne Etkileri

Franchise Company  yönetici ortağı Aycan Helvacıoğlu koronavirüs’ün franchising sektörüne etkileri konusunda değerlendirmelerde  bulundu ;

Koronovirüs nedeniyle bu dönemde hangi girişimler ön plana çıktı?

Koronovirüs nedeniyle e ticaret ve mobil uygulamalar üzerinden olan girişimlerin arttığını hepimiz gözlemliyoruz. 19 Mart sonrası restoran ve Kafelerin kapanması ile, gıda tarafında, alt yapısı olan tüm işletmeler paket servis ağırlıklı çalışıyor. Sektörden al -git modelinin de artış gösterdiğini duyuyoruz.

Süreç nedeniyle evden çalışma döneminde kullanılan Video Konferans ve Online eğitim girişimleri de ciddi öne çıkmış durumda

Bu salgın kısa ve orta vadede hangi sektörleri ön plana çıkaracak ve iş yapış şekillerini ne şekilde etkileyecek?

Markalar doğru strateji ile djgital pazarlamanın tüm kanallarını kullanmak zorundalar.

Korona virüs sonrası değişen ekonomik dengeler bir taraftan sektörel bazlı daralmaları tetiklerken, diğer yandan insanların girişimcilik seçeneğini daha fazla değerlendirmesine neden olacaktır.

Bir süre daha insanların yoğun temas ortamlarımdan çekineceğini öngörürsek, franchising trendlerinde kişisel hizmetlerin talep göreceğini düşünüyorum. Yeni dönemde eğitim, sağlık, çocuk- bebek sektörü, temizlik- hijyen ivme kazanacaktır. Hizmet sektörü franchising modelleri talep görecektir. Gıda’da doğal, saf ve otantik olana ilgi çoğalıyor dolayısıyla organik gıda ürünlerine olan talep de artıyor. Bu konuda e-ticaret projelerine dönüşüm hızlı olacaktır. Şu anda ev yemeğine olan ilgi de devam edecek gibi görünüyor…

Sağlıklı gıdaya olan ilgi özellikle gıda sektöründe iş yapan markaların bu dönemde iş yapış şekillerini değiştireceğini düşünüyorum.

Bununla birlikte artan işçilik maliyetlerinden ötürü, daha az çalışanla yönetilebilen, aynı zamanda kaliteden ödün vermeyen fast-casual segmenti gıda alanında yatırımcıların dikkatini çekiyor. Paket servis ağırlıklı Dünya’da ‘dark store’ hayalet mutfak olarak adlandırılan, satış noktasının dekorasyonu ve görünürlüğü dışında, standartlarından taviz vermeden adrese teslim yemek konseptleri de çok hızla artış gösterecek…

Dijital dönüşüm bu dönemde nasıl bir öneme sahip? Girişimcilere neler önerirsiniz?

Dijital Pazarlama’ya dönüşüm yılı olacak. Rakiplerinin önüne geçmek isteyen markalar, Pazarlama’da yeni yöntemler keşfetmek zorundalar. Bu anlamda dijital pazarlama kanalları markaların elini güçlendiren önemli bir silah, ancak birbirini tekrar eden uygulamalar yerine yenilikçi, yaratıcı enstrümanları test eden firmalar öne çıkacaklar.

Bu dönemde müşteri deneyimini yöneten markalar kazanacak. Tüketici taleplerini doğru   değerlendiren markalar, rekabetten sıyrılarak öne geçmenin formülünü bulmuş olacaktır

Müşteri ile bağını güçlü tutan marka zincirleşme yolunda yürümeye başlamış demektir.  Müşteri bağını güçlü tutan markadan kastettiğimiz, müşteri isteklerine ve ihtiyaçlarına hızlı cevap verebilen, etkileşimi yüksek tutan, ürün ve hizmetlerini değişimlere hızlı adapte edebilen markadır.

Rakiplerinin önüne geçmek isteyen markalar, Pazarlama’da yeni yöntemler keşfetmek zorundalar

Yurt dışı açılımında e ticaret projeleri değerlendirilmelidir.

Bu dönemde yatırım yapmak isteyen mikro girişimcilere neler önerirsiniz?

Giyilebilir teknolojiler, kullan at ürünler, hijyenik ürünler, Do it your self projeler, sağlıklı organik yöresel ürünler, sağlıklı fırın ürünleri- Ev yemekleri, Kurutulmuş paketlenmiş sebzeler, gıda firmaları için el değmeden hazırlanan paketleme ürünleri, Kadın kuryelerin oluşturduğu eve teslim – paket servis projeleri, evde yetişkin oyun projeleri, çocuklara yönelik online eğitim projeleri, yemek tarifleri uygulamaları öne çıkan projeler olacaktır.

2000’li yılların başlangıcıyla birlikte, teknoloji devrimi ve artan mobilite globalleşmeyi beraberinde getirdi. İş fikirlerimiz de bu eksende şekilleniyordu, nasıl bir iş kuracağımızı düşünürken pazarı hep global ölçekte analiz ediyorduk, ancak salgın sonrası kısıtlanan hareketlilik sebebiyle yerelde mikro ölçekte hizmet veren işletmelerin hayati öneme sahip olduğunu gördük. Mahallemizdeki market, fırın, ezcane, şarküteri, kuaför, kuru temizleme dükkanı, pizzacı, pastane, nalbur vb işletmelerin biranda yıldızı parladı.  Dolayısıyla mikro ölçekte iş kuracak girişimcilerin kendi çevrelerindeki erişilebilir pazarın ihtiyaçları ekseninde yeni iş fikirleri geliştirmeleri ya da franchising alternatiflerini değerlendirmelerini önerebiliriz.

Etiketler : Franchise