Franchise endüstrisi, Türkiye’de ve dünyada yeni iş imkanlarına ve istihdam artışına destek vermeye devam ediyor. Değişen ekonomik dengeler bir taraftan sektörel bazlı daralmaları tetiklerken, diğer yandan insanların girişimcilik seçeneğini daha fazla değerlendirmesi sonucunu doğuruyor. Bu bağlamda Franchising, denenmiş, test edilmiş, başarısını kanıtlamış iş modeli sayesinde alternatif arayan girişimciler için en az riskle çok çeşitli iş imkanları sunuyor.

Yeni yılın öne çıkan franchise trendleri kişisel hizmetler olarak tanımladığımız, eğitim, sağlık, fitness, güzellik, çocuk bakımı gibi alanlar. Satınalma gücünde meydana gelen artış, yükselen kentleşme oranları, tüketicilerin kişisel hizmetler için ayırdıkları bütçeleri de pozitif yönde etkiliyor. Gıdada ise yenilikçi yaklaşımlar geliştiren markalar öne çıkıyor. Vegan, glütensiz, organik veya daha sağlıklı alternatifler sunan, müşteri beklentilerini doğru anlayan ve buna uygun menü seçenekleri sunan firmalara ilgi oldukça yüksek. Bununla birlikte artan işçilik maliyetlerinden ötürü, daha az çalışanla yönetilebilen, aynı zamanda kaliteden ödün vermeyen fast-casual segmenti gıda alanında yatırımcıların dikkatini çekiyor.

Markalar açısından 2020’nin önemli gündemlerinden birisi de göz önünde olmak. Dijital platformlar franchise yatırımcılarının öncelikli referans noktası. Mobil ve web uyumlu, kullanıcı dostu web sayfaları, aktif ve ilgi çekici içerikler sunan sosyal medya hesapları hem marka müşterisini hem de franchise müşterisini memnun ediyor. Müşteri etkileşimi yüksek olan markalar, franchise olma açısından da avantajlı.

Yatırımcılar artık markaları pek çok açıdan değerlendiriyor ve yatırım kararı verirken eskiye göre daha bilinçli davranıyorlar. Dolayısıyla sadece popüler olmak yeterli değil, markanın franchise vermeye de hazır olması, yatırımcısında işin sürdürülebilirliği noktasında hiçbir soru işareti bırakmaması gerekiyor. Franchise kararı vermeden önce, sözleşme öncesi /sözleşme sonrası destekler, franchise veren markanın sorumlulukları, yatırım şartları ve maliyetler, kazançlar, tedarik süreçleri, pazarlama planları, büyüme projeksiyonları, markanın müşteri ilişkileri gibi pek çok kriter artık masaya yatırılıyor. Dolayısıyla franchise olma kararı veren markaların önce kendi sistemlerini bu açıdan test etmeleri ve eksikleriyle ilgili hızlıca aksiyon almaları onların menfaatine.

 
 
Bizimle Hemen İletişime Geçin
[]
1 Step 1
keyboard_arrow_leftPrevious
Nextkeyboard_arrow_right
Bize ulaşın !
bg