Ağu 10
Değişim markalar için bir zorunluluk olmalıdır. The Franchise Company

10 Ağustos 2018 | Değişim Markalar İçin Bir Zorunluluk Olmalıdır

Franchise sistemlerde, markalarının görünen yüzünün ve sistemlerinin yenilenme ihtiyacının hissedilmesi veya düşüncesi, çok zor bir yapılanma süreci olarak görülebilir. Ama gelişen günümüzde doğru bakış açısına sahip Marka sahipleri bunu hem marka farkındalığını artıran, hem de markalarının, tüketicileri tarafından göz ardı edilmiş olabilen ve bakış açılarını değiştiren bir fırsat olarak görmelidirler.

Birçok uluslararası ve ulusal marka, değişen müşteri zevklerine uygun olarak istikrarlı bir şekilde konseptlerini, logolarını ve sloganlarını değiştirmektedir. Küçükten orta ölçekliye kadar olan tüm franchise konseptleri, bu durumun sadece dünya markaları için geçerli olmadığını bilmeleri gerekir. Değişim ile ilgili büyüklüğüne ve kategorisine bakmaksızın her franchise sistemi için alınması gereken çok önemli dersler vardır.

Birçok marka ve franchise sistemi verdikleri mesaj bir işe yaramayana kadar bekleme hatasına düşerler. Böyle yapmak kolaydır. Yola çıktığınızda mesajınız, kim olduğunuzu ve ne sattığınızı müşterilerinize iletmeye yarar. Ancak franchise sisteminiz büyüdükçe ve müşterileriniz ürününüze aşina oldukça, mesajınızın da artık bir değişim içine girme zamanı gelmiş demektir. Aslında franchise sisteminiz sadece bir hizmet veya üründen çok daha fazlasını verebilecek durumda mıdır? Şayet öyle ise önemli olan müşterilerinize onlarla duygusal bir bağlantıya yol açacak unutulmaz deneyimlerinizi sunabilmeniz gerekmektedir.

Bunun için ilk önce ana müşteri grubunuzu iyi anlamanız gerekir. Yapılan birçok araştırmalardan X kuşağı annelerinin, y kuşağı annelerinden (16 ile 35 yaş arası anneler) daha farklı tercihleri olduğu bilinmektedir. Bu annelerin 15-20 yıl önceki annelerden tamamen farklı davranışları veya değerleri bulunuyor. Örneğin, Y kuşağı deneyimlere önem vermekte, farklı sunumları araştırmakta ve çocuklarını götürecek yer ararlarken yaratıcı ve aktif faaliyetlerin yer aldığı yerleri tercih etmektedirler.

Müşterilerinizin özellikleri ve değerleri, reklamınızdan mağaza içi deneyime kadar marka mesajlarınızda, görüntüsünde ve duygusunda size rehberlik etmelidir. Renk seçiminden iç dekora, web sitenizden logonuza ve hatta çalışanlarınızın üniformalarına kadar her şeyde mesajınız yansıtılmalıdır. Unutmayın ki müşterileriniz tüm bu iletişim kanallarındaki mesajınızı dikkate alacaklardır.

Her yeniden markalandırma işleminde, kategorinize bakmaksızın tüm müşterileri kendinize çekmenizi sağlayacak üç strateji mevcuttur.

Gerçekçi standartlar oluşturun

Yeniden markanızda değişime başlarken, franchisee sisteminizin yerel ve bölgesel seviyede etkin hale gelmelerini kolaylaştıracak bir program oluşturmalısınız. Bu da amaçlarınızın açıkça tanımlanması, bir zaman sınırı belirlemeniz ve bir bütçe yaratmanız anlamına gelir.

Güçlü yönlerinize odaklanın

Bazen en iyi yaptığımız şeyi kanıksayarak, neyin iyi gitmeyeceği üzerine çok fazla odaklanma eğilimi gösteririz. Bir adım geri atarak ve müşterilerinizin sizde neyi sevdiğini söylediğine bir bakmak, değerlendirmek önemlidir. Sık sık sunduklarınızı değiştirmenize gerek olmadığını, ancak sizi siz yapan değerlerinizi, ürünlerinizi vurgulamaya ihtiyacınız olduğunu görürsünüz.

Her şeyi ortaya koymaya hazırlanın

Değişim markamızın gelişim stratejisi, markaya dâhil olan herkesin bu yeni değişime inanmasını gerektirir. Tüm lokasyonlarınız, birbirinden farklı olmayan birleşmiş bir mesajı yansıtmalıdır. Eğer bir mesajınız var ise bunun yenilik ve değişim olduğunu söylüyorsanız sözünüzü her işletmenizde tutmanız gerekir. Bunu yapmanızı sağlayacak iki faktör;

1.İnandırıcı olunmalı.Bu ikna edici ve inandırıcı görsellerin sunulmasıyla başlar. Müşterilerin kapınızdan içeri girdiği andan itibaren onlara açık, net ve iyi karşılayıcı bir mesaj verilmelidir ve bu mesajda neyi en şekilde sunduğunuz yer almalıdır. Hangi kategoride hizmet ettiğinize bakmaksızın, renk seçiminizin, planınızın ve hatta kullandığınız malzemelerin müşterilerinize sunduğunuz hizmeti tam olarak yansıtmaları çok önemlidir.

 2.Merak uyandırıcı olunmalı. Müşterinin ilgisini çekmek ve merak uyandırmak franchise sisteminizin en önemli yönlerinden biridir. Müşterinizin kim olduğuna veya hangi pazara hizmet ettiğinize bakmaksızın her bir müşterinizin deneyimini mümkün olduğu kadar kişiye özel yapmanız gerekir. Franchisee ve çalışanlarının müşterileriyle olan her etkileşimi, sürekli bir bağlantı oluşturmak için bir şans yaratır. Müşterilerin neden sizi seçtiğini dinlemelisiniz böylece sizden tam olarak ne beklediklerini öğrenerek, onlara istediklerini verebilme şansını yakalarsınız. Hatta onların beklentilerini bile aşabilirsiniz. Birçok durumda bunun anlamı sunduklarınız konusunda bir esneklik sergileyebilmektir. Hizmetlerinizi müşterinin özel ihtiyaçlarına göre ayarlamak size çok uzun soluklu geri dönüşler sağlayacaktır ve en önemlisi hizmetlerinizin ağızdan ağza dolaşarak yayılmasına yol açacaktır.

 

Eğer kaliteli bir ürün sunmadan sadece imajınızı değiştirirseniz, müşteriler bunu hemen fark edeceklerdir. Her başarı markanın altında yatan önemli unsur duygusal bağlantıdır ve bu nedenle de bu bağlantıyı somut hale getirmelisiniz. Bunu yapmanın da en iyi yolu müşterilerinizi dinlemek ve ihtiyaçlarını karşılayacak yollar bulmaktır.

Aynı zamanda, en son stilleri uyarlarken bir yandan da geçmişinizi unutmamanız gerekir. Direk olarak müşterilerinize ana değerlerinizi ortaya çıkaran ileriye yönelik sloganlar kullanmaya çalışmalısınız.

Son olarak, değişim sadece iyi bir şey fakat aynı zamanda bir zorunluluktur. Başarılı bir şekilde yeniden markalaşabilmek için müşterinizin zevkini, değerlerini ve onu motive eden değerleri ve ürünlerinizi iyi bilmenizi gerektirir.

İlhan ERKAN

Ufrad Yönetim Kurulu Üyesi

Bize ulaşın !